بخش جراحی


خانم زهرا شفیع پور

سمت: سرپرستار

تحصیلات: کارشناس  پرستاری

شماره تماس: 03434260080 (داخلی 509 و 510)


شرح وظایف:

الف) جمع‌آوری اطلاعات و برنامه‌ریزی:

1-     بررسی وضعیت موجود در واحد تحت نظارت به‌منظور تعیین مشکلات مرتبط با ارائه خدمات و کیفیت مراقبت.

2-     تعیین خط‌مشی جهت واحد مربوطه در راستای اهداف کلی سازمان.

3-     برنامه‌ریزی در جهت اجرای استانداردهای مراقبتی.

4-     تنظیم برنامه کار کارکنان تحت نظارت در شیفت‌های مختلف.

5-     تعیین وظایف کارکنان تحت نظارت (تقسیم کار).

6-      برنامه‌ریزی جهت ثبت و ارائه گزارش کامل از وضعیت هر بیمار / مددجو در هر شیفت بر بالین بیمار.

7-   برنامه‌ریزی جهت آگاه‌سازی کارکنان جدیدالورود به مقررات اداری، استانداردهای مراقبتی و شناخت کامل نسبت به واحد ازنظر محیط فیزیکی، وسایل و تجهیزات و آشنایی با سایر قسمت‌های مرکز.

8-     برنامه‌ریزی جهت ارتقاء کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط کادر تحت سرپرستی.

9-     برنامه‌ریزی جهت آموزش به مددجویان / بیماران، خانواده و ....... (مراقبت از خود و توان‌بخشی و ........).

10- پیش‌بینی نیازهای واحد مربوطه ازنظر امکانات، تجهیزات موجود و لوازم مصرفی و پیگیری جهت تأمین آن.

11- برنامه‌ریزی جهت تحویل و تحول تجهیزات واحد مربوطه در هر شیفت کاری.

12- برنامه‌ریزی جهت کنترل عملکرد تجهیزات مورداستفاده در بخش در هر شیفت.


ب) سازمان‌دهی:

13- تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت حل مشکلات واحد مربوطه (کارکنان، مددجویان / بیماران و .........).

14- توجه به نیازهای کارکنان و ایجاد انگیزه جهت افزایش رضایت شغلی.

15- برقراری حسن تفاهم بین کارکنان واحد مربوطه و سایر واحدها.

16-  انجام مراقبت‌های پرستاری در مواقع اورژانس.

17- ایجاد هماهنگی و همکاری بین کادر پرستاری و سایر واحدها.

18- شرکت در جلسات مدیران و ارائه نیازهای کارکنان، مددجویان/ بیماران جهت بهبود وضعیت.

19- همراهی با پزشک به هنگام ویزیت بیماران و ارائه گزارش لازم.

20- ثبت و گزارش کلیه امور واحدهای مربوطه به مسئولین ذی‌ربط (شامل: درخواست‌ها، وقایع غیرمترقبه حوادث، کمبودها و نقایص، نیازها و .......).

21- مشارکت و همکاری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت، بازآموزی و ..... کارکنان.

22- مشارکت و همکاری در آموزش دانشجویان پرستاری و سایر کارآموزان در واحد مربوطه.

23- مشارکت و همکاری در پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی پرستاری.

24- برپایی کنفرانس‌های داخلی جهت افزایش سطح دانش و مهارت حرفه‌ای پرستاران.

 ج) هدایت و رهبری: کنترل هدایت و ارزشیابی:

25- کنترل حضوروغیاب پرسنل تحت سرپرستی.

26-  تکمیل فرم ارزشیابی کارکنان جهت پرسنل تحت سرپرستی.

27- ارزشیابی مستمر خدمات ارائه‌شده توسط کادر تحت سرپرستی از طریق: بررسی رضایت‌مندی مددجویان، بیماران، همکاران با ابزار مناسب (مشاهده، چک‌لیست و ........).

28- نظارت و ارزشیابی مستمر بر رعایت معیارهای رفتار شغلی و اخلاقی کارکنان و انطباق امور پزشکی با موازین
 شرع مقدس.

29- ارزشیابی اثربخشی آموزش‌های داده‌شده به کارکنان، مددجویان، خانواده و دانشجویان.

30- کنترل و پی­گیری ثبت و اجرای دستورات پزشک و نظارت اجرای آن.

31- مشارکت و همکاری با کمیته‌های بیمارستان بنا به صلاحدید سرپرست مربوطه.

32- نظارت بر حسن اجرای تعرفه‌های پرستاری.

33- نظارت مستمر بر اقدامات ضروری به‌منظور پیشگیری از عفونت‌ها.

34- همکاری و همراهی و ارائه گزارش هنگام بازدید مسئولین مافوق و گروه‌های بازرسی.

35- نظارت بر حسن اجرای کلیه خدمات پرستاری در واحد مربوطه.


خدمات قابل ارائه در بخش جراحی

در این بخش بیماران چشم و گوش و حلق و بینی و ارولوژی و جراحی ترمیمی جهت درمان تحت مراقبت قرار می گیرند.

بخش چشم : در این بخش کلیه اعمال جراحی مربوط به چشم همچون کاتاراکت (آب مروارید)، گلوکوم (آب سیاه )، استرابیسم، شالازیون، تزریق داخل چشمی و .. توسط پزشکان متخصص این بخش و با دستگاه پیشرفته چشمی (فیکو) انجام می گردد.

خدمات جانبی: انواع لیزر چشم

بخش گوش و حلق و بینی: در این بخش کلیه اعمال جراحی مربوط به گوش و حلق و بینی همچون تمپانوپلاستی ، رینوپلاستی، سپتوپلاستی، توسیلکتومی و اندوتونسیلکتومی توسط پزشکان متخصص این بخش انجام میگردد.

خدمات جانبی بخش:

اندوسکوپی سینوس: دیدن داخل سینوس ها توسط متخصص گوش و حلق و بینی

بخش ارولوژی: در این بخش کلیه اعمال جراحی مربوط به ارولوژی همچون پروستاتکتومی، واریکوسلکتومی، هیدروسلکتومی، سنگ شکن درون اندامی ، نفرکتومی و... انجام می شود.

خدمات جانبی

سیستوسکوپی : دیدن داخل مجرا ادراری توسط متخصص ارولوژی با دستگاه سیستوسکوپ انجام می گیرد. 

 

 

بخش جراحی